Ofis Çalışanları İçin Omurga Sağlığı

Umut Varol tarafından tarihinde yayınlandı

Günümüzde oturarak geçirdiğimiz süre geçmişe göre sürekli artmaktadır. Bilgisayar kullanımı, televizyon izlemek, akıllı telefonu uzun süre kullanmak oturma süresini arttırmaktadır. Özellikle ofis çalışanları ve masa başı işlerin artması da bu duruma katkı sağlıyor.

Ofis çalışanlarının uzun süre sabit şekilde oturması ve bilgisayar ekranına odaklanması, hareket için tasarlanmış insan biyomekaniği ile uyumlu olmadığını söylemek sanırım doğru olacaktır. Sürekli şekilde oturarak zaman geçirmek, core bölgesi kaslarını zayıflatmanın yanında, eklemlerin mobilitesi (hareket edebilme kabiliyeti) üzerinde olumsuz etkiler yaratmaktadır. Bu olumsuz gelişmeler, vücut kaslarının ve eklemlerinin fonksiyonel ve doğru çalışmasını kısmı olarak engelleyebilir. Yeterli hareket aralığında çalışamayan eklemler ağrılara ve zaman içerisinde fıtıklaşmaya sebep olabilir.

            Bu tip fonksiyon bozukluklarından kaçınmak ve oluşmuş fonksiyon kayıplarını kademeli şekilde düzeltmek için, günlük yapılabilecek 10-15 dakikalık mobilite ve core çalışmaları ofis çalışanları için çok faydalı olacaktır.

Fiziki değişimleri için benden yardım isteyen danışanlarım arasında, ofis çalışanlarının büyük kısmının postur bozukluğu olduğunu, sırt ve bel ağrısı şikayetleri olduğunu gözlemledim. Doktor muayenesinde bel veya boyun fıtığı olmadığını gördüğümüz danışanlarımın doğru şekilde eklem hareketliliğine tekrar kavuştuklarında ağrılarında azalma olduğunu ve hayat kalitelerinin yükseldiğini gözlemledim.

Bu gözlemlerimden sonra, benden danışmanlık almayan binlerce ofis çalışanına yardımcı olabilmek için, kısa, uygulanabilir bir kurs oluşturdum. Bu kursun detaylarına aşağıda bulunan linke tıklayarak ulaşabilirsiniz. Yazının sonuna linki tekrar ekleyeceğim için şimdilik okumaya devam edin.

Uzun süreler oturmak özellikle ayak bileği, kalça, torakik bölgede mobilite kaybına sebep olmaktadır. Mobil olması gereken bu 3 bölge, mobilitesini kaybettiği zaman, stabil olması gereken diz, lumbar bölge ve boyun bölgesi daha mobil hale gelmektedir. Gündelik hareketlerinde, doğru şekilde görevini yerine getiremeyen eklemler sonucunda istenmeyen ağrılar ve ilerleyen durumlarda fıtıklaşmalar baş gösterebilmektedir.

Hareketsizlik ve sabit pozisyonda oturmak, kasların sahip olduğu esnekliği düşürmekte, oluşan bu esneklik kaybı yine eklemler üzerinde baskı ve fonksiyon bozukluğu oluşturmaktadır.

Normal bir insanın topuklarını yerden kaldırmadan kolayca çökebilmesi gerekirken, sürekli oturmak ve hareketsizlik sonucunda bu fonksiyonu birçok kişi yerine getirememektedir. Buna benzer birçok hareket üzerinde fonksiyon kayıpları gözlemlenebilir. Zaman içerisinde bu gibi fonksiyonları kaybetmemek için önlem almak ve rutin uygulamalar yapmak en etkili yoldur.

Düzenli spor yapmayan bir ofis çalışanı bile günlük 10-15 dk temel seviyede mobilite çalışması ve basit core çalışmaları ile oluşabilecek birçok disfonksiyonu engelleyebilir.

            Sonuç olarak omurga sağlığını koruyabilmeniz için, ayak bileği, kalça, torakik bölge mobilitesini arttırmaya odaklanırken, diz, kalça (mobil+stabil), bel stabilitesini arttırmaya odaklanmak en etkili yol olacaktır.

Aşağıda sizler için kalça mobilitesi, bel stabilitesi için basit birkaç egzersiz önerim olacak, bir yerlerden başlamalısınız.

Kalça & Torakik Bölge Mobilitesi

Lumbal Bölge Stabilitesi

Yukarıda anlatımlarını gördüğünüz egzersizler, Ofis Çalışanları İçin Sağlıklı Omurga kursundan alınmıştır, daha fazlasını görmek ve nasıl programlanacağını öğrenmek için kursun ücretsiz derslerine göz atabilir ve detayları inceleyebilirsiniz.



Kategoriler: Tavsiyeler

Umut Varol

Kişilere özel olarak online fitness danışmanlığı vermekteyim. Benden destek almak için online fitness danışmanlığı sayfasını inceleyebilirsiniz.

0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir