Patlayıcı (pliometrik) Şınav

Patlayıcı şınav, plyometrik şınav çeşitlerini aşağıda bulunan videoda bulabilirsiniz.

 

Explosive Push Up – Patlayıcı Şınav Nedir?

Şınav çekerken, vücudumuzu maksimum kuvvetle patlayıcı şekilde yukarıya doğru ittirerek ellerimizin yerden kesilmesine patlayıcı şınav diyebiliriz.

Farklı şınav çeşitleri patlayıcı olarak uygulanabilir. Yukarıdaki videoda 12 farklı örneği bulabilirsiniz.

 

Patlayıcı Şınav Ne İşe Yarar?

Vücudunuzun patlayıcı kuvvetini arttırmanıza olanak sağlar. Özellikle değişik pliometrik şınavlar, karın ve sırt kaslarınızda dahil olmak üzere vücudunuzun bütün kaslarını çalıştırır.

Antrenman rutininizi değiştirmek ve göğüs kaslarınızı ateşlemek için kullanılabilir.

Özellikle savunma sporları ile uğraşan kişiler, daha sıkı yumruklar atabilmek ve daha hızlı olabilmek için patlayıcı şınav hareketlerini kullanırlar.

Patlayıcı Plyometrik Şınav Çeşitleri

Antrenmanlarınızda egzersizleri uygularken yapacağınız küçük değişiklikler, antrenman kalitenizi arttırmanın yanında farklı kaslarında çalışmasına olanak sağlar.

Burada göstermiş olduğum patlayıcı şınav çeşitleri, göğüs kaslarınızı çalıştırmakla beraber, kol, omuz ve karın kaslarınızı da maksimum seviyede çalıştırır. Her antrenmanda, farkl bir tanesi üzerine yoğunlaşmanızı tavsiye ederim. Bu sayede kaslarınızın her bölgesini en iyi şekilde aktif edebilirsiniz.

Kategoriler: Son Yazılar

Umut Varol

Kişilere özel olarak online fitness danışmanlığı vermekteyim. Benden destek almak için online fitness danışmanlığı sayfasını inceleyebilirsiniz.

2 yorum

Emre Yiğit · 7 Haziran 2018 11:30 pm tarihinde

İyi günler , benim bir sorum olacakti , performans testine giricem önümde 10 günüm var şınav sayımı 25 ten 40 a çıkarmam lazım nasıl çalışma yapmaliyim şimdiden teşekkürler

    Umut Varol · 10 Haziran 2018 12:25 pm tarihinde

    Selamlar, önünüzde olan süre çok kısa, ama size şunu tavsiye edebilirim, günde iki defa maksimum şınav denemesi yapın.Sabah ve akşam olacak şekilde. Tek egzersiz olacağ ve tek set çalışacağnız için, ayrca amaç kas gelişimi olmadığı için ve kısa sürede yol almak için bu yöntem işinize yarayabilir. Mutlaka bitiminde esneklik çalışmalsınız. Teste girmeden önceki gün mutlaka dinlenin. Son gün çalışma yapmayın. Teste başlamadan önce, 8-10 dk süresinde hafif şekilde koşu ile ısının. Isınmış olmanız maksimum tekrarınızı arttırmanızı sağlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir